Direktlänk till inlägg 4 maj 2008

Nostalgisk lasangekock!

Av Emma - 4 maj 2008 02:21

Idag har vi varit hos mamma och pappa hela dan, mamma är i Sundsvall på klass-återträff så jag roade Ellen lite och Tonny hjälpte pappa att lägga taket på lekstugan.

Lagade världens godaste lasange oxå, till och med Ellen tyckte om den, och det är ett topp-betyg kan jag lova! =P


Iaf så när Ellen var nattad och klar så kom Amanda och hämtade upp oss och vi drog hem till oss för att glo på film. Det blev Blades of glory..för 3:e gången. =)


Nu, äntligen har jag diskat upp det hemska diskberget som har glott på mig i flera dagar. Sweeet! *Nöjd med mig själv*


Nu lyssnar jag på gamla Magnus Uggla låtar, nostalgi.

För nån vecka sen hittade jag ett 15 år gammalt band med bland annat Magnus Uggla på, snacka om att man blir 8 år igen.

När nån fyllde år så var det ju givet med disco på den tiden, ni vet, popcorn, dricka, ballonger, bugg och tryckare. Haha...det var grejjer det!

Iaf så lyssnade vi alltid på Magnus Uggla, typ Fyra sekunder, Jånni balle, Dansar aldrig nykter och dom där gamla dängorna. Lyssnade lite på texterna nu, snacka om att det inte är barnvänliga grejjer det där. " Ja det tar fyra sekunder, innan klänningen faller. Ja på fyra sekunder går det i mina brallor..."

Fast vi lyssnade tydligen inte så värst mycket på texterna, vi var fullt upptagna med att bugga och leka ryska posten. =)

Bugga föresten, varför gjorde vi det? Vi hade lika gärna kunnat dansat tango. Undar om det var nån förälder som lite oskyldig planterade ett litet "bugg-frö" hos nån av oss eller om vi kom på det själva. Kanske inte den mest självklara dansen för små lågstadieungar annars.


Nog om Uggla och bugg.

Nu ska jag slita min älskade man ifrån tv-spelet för en tur med hundarna, börjar bli grymt trött så det är nog dags att skrutta sig ner sängen och mysa lite.


Måste bara påpeka att han är underbar, min kalaspuff!


PussåKram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 2 december 2008 01:23

Nu funkar inte skiten...så irriterande. Jaja, nu fick jag användning för den här bloggen igen då.   Puss på er! ...

Av Emma - 24 november 2008 03:24

http://barbaemma.blogg.se/

Av Emma - 24 november 2008 03:21

*vinkar*   Hej då min gamla trogna blogg! Separationsångest javisst!! Haha, nä men det känns lite sorgligt, eller hur? :P Nya bloggen är dock lite mer personlig så det är lätt värt ett byte. Länk kommer i nästa inlägg. ...

Av Emma - 24 november 2008 01:42

Jag kämpar fortfarande på med bloggen fast jag borde sova. Det är ju så himla kul när man börjar lära sig, blir kanske inte så himla snyggt men det är oallafall lite roligare än den här tråkbloggen som ser lika dan ut vad man än gör.   Hittade iaf en...

Av Emma - 23 november 2008 23:19

Jag håller på att byta blogg, därav den dåliga uppdateringen. Försöker designa och grejja och det är inte alltid det lättaste kan jag ju säga. Återkommer med nya adressen så fort jag är klar.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards