Direktlänk till inlägg 15 maj 2008

Tvättat och stuvat makaroner..

Av Emma - 15 maj 2008 22:23

Va ute på en prommis med hundarna idag när jag såg pappa komma skumpandes med båten, han skulle sjösätta och hade inte satt på masten än så han fick paddla bort till sin kajplats.

Struttade över till andra sidan och surrade med honom en stund, sen kom Tonny och brorsan ut och snackade lite när dom hade rast..

Gick en bit med pappa sen eftersom han parkerat bilen där han la i båten, rätt skönt eftersom solen äntligen tittat fram idag.

Annars så har jag tvättat hela dan, känner mig väldigt duktig. =) Hade snuskigt mycket tvätt eftersom vi missat några tvättider dom senaste veckorna. Men nu är iallafall allt tvättat och lagt på plats.


Sen skulle jag laga mat....det slutade med viss irritation.

Jag var och handlade och tänkte vara lite ekonomisk och köpa Hemköps makaroner istället för Kungsörnens Gammeldags ideal makaroner. (jag sparade hela 4 kronor, tänka sig)

Jävla skitmakaroner säger jag bara!!

Dom var fan mindre än Kungsörnens snabbmakaroner.

Jag stuvade precis som vanligt men det blev som klister, en enda tjock klump med klistermakaroner.

Fick spä med en halv liter mjölk för att klistret ens skulle börja likna en stuvning.

Makaronerna var ju så små så det blev som en enda gröt, dom försvann som in i stuvningen.

Bajskorv!

Efter lite trollande så blev det iaf bra, smakade som vanligt men såg fortf lite suspekt ut.


Imorron åker mamma till Stockholm me Maggie så jag ska hämta Ellen på Lekis. Hon skulle ha med sig någon kompis hem så då kan jag ta det lungt, rätt skönt. Mamma hade handlat massa köttfärs och föreslog att vi skulle äta spaghetti och köttfärssås, tror jag ska slå till på en "Farmors Lasange" istället. Lasange kan man aldrig få för mkt av! =)

Är så jävla sugen på tårta just nu...fattar inte varför? Ska se om jag kan komma på nått att fira så ska jag göra en tårta i helgen, mums!! =)


Har föresten ett jobb på g, blev erbjuden idag.

På Scanlaser i Timrå, och det är mest dataplinkande så jag kan jobba hemifrån nästan hela tiden. Det var bara timlön men det gör inget, kan ju ändå bara jobba ett tag till innan bebisen kommer så det passar egentligen ganska bra. SWEET!!

Äntligen en vänlig själv som vill anställa en gravid uttråkad stackars kvinna. :P

Vad jag hoppar mellan olika saker föresten...det är kock, hästskötare, "fastighetsskötare", cafébiträde, intervjuare, säljare och nu data...hmm, vet inte riktigt vad det kallas det jag ska jobba med nu? Jaja, känns som att jag vill fortsätta med kockandet sen iaf. Har ju ett fint erbjudande efter mammaledigheten så jag får väl satsa på det.

Men nu är det alltså Scanlaser som gäller!

Trevligt, trevligt!!


Och en sak till...blir nog Malmö i sommar ändå. Down spelar på KB i Juli så vi verkar ska åka dit en vecka. Men då måste vi stanna i Stockholm också, det är mitt krav! =)


Nä nu ska jag sluta skriva, blev lite långt det här.


PussåKram


Ps. Den som kommer på nån anledning att käka tårta kan ju höra av sig, är grymt sugen just nu. Ds.

 
 
Emma

Emma

16 maj 2008 13:23

du kan göra en tårta och fira att jag började jobba idag. fast bara på det villkoret att jag får minst 2 bitar av den !!

http://emmaeliz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 2 december 2008 01:23

Nu funkar inte skiten...så irriterande. Jaja, nu fick jag användning för den här bloggen igen då.   Puss på er! ...

Av Emma - 24 november 2008 03:24

http://barbaemma.blogg.se/

Av Emma - 24 november 2008 03:21

*vinkar*   Hej då min gamla trogna blogg! Separationsångest javisst!! Haha, nä men det känns lite sorgligt, eller hur? :P Nya bloggen är dock lite mer personlig så det är lätt värt ett byte. Länk kommer i nästa inlägg. ...

Av Emma - 24 november 2008 01:42

Jag kämpar fortfarande på med bloggen fast jag borde sova. Det är ju så himla kul när man börjar lära sig, blir kanske inte så himla snyggt men det är oallafall lite roligare än den här tråkbloggen som ser lika dan ut vad man än gör.   Hittade iaf en...

Av Emma - 23 november 2008 23:19

Jag håller på att byta blogg, därav den dåliga uppdateringen. Försöker designa och grejja och det är inte alltid det lättaste kan jag ju säga. Återkommer med nya adressen så fort jag är klar.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards