Direktlänk till inlägg 26 juli 2008

Svettig glassmumsande Emma med grymt plågsamma förvärkar idag.

Av Emma - 26 juli 2008 22:37

Emma lider!


Ja, det gör jag faktiskt. Det är varmt ute på dagen, det är varmt inne på kvällen. Och vart är jag? Ute på dagen och inne på kvällen, bra jobbat Emma!

Sitter på övervåningen i datarummet och det är fan bastuvarmt här inne. Solen värmer upp lägenheten finfint på dagarna och all värme stiger till övervåningen (där jag såklart måste vara) och förpestar mitt dataknapprande.


MEN! Tonnys föräldrar har köpt en bordsfläktåt oss (tack och bock) jag lovar och svär, den är en gudagåva!

Jag kan nu sova åtminstonde 2 timmar i sträck (många kisspauser som fläkten tyvärr inte minimerade) och jag kan även släpa med mig fläkten till vardagsrummet eller så om jag tycker att jag håller på att svettas bort.

Den är kung! Tack än en gång!


Det finns en väldigt bra sak med att vara höggravid i högsommarvärmen: man behöver kyla ner sig = man "behöver" äta massor med glass. Jag är inte besatt av glass längre, men det är fan gott. Grymt gott!

Jag har alltid älskat glass, speciellt på sommaren. Mums!

Vi struttade iväg till Hemköp lite tidigare ikväll. Anledning? Dom hade extrapris på Vienetta. =)10 kronor paketet! Jag köpte 2. =P

Min dag är räddad och min mage innehåller nästan lika mycket glass som bebis. (eller kanske inte riktigt)


Dagen har på det hela varit bra, men det finns en sak förutom värmen som plågar mig; Värkar!

Inte nog med att man ska ha värkar under förlossningen, men ska ha det nu oxå. Smärtsamma förvärkar som tvingar en att dubbelvikt flämta efter andan och gnälla och gny som ett litet barn.

Jag får det oftare och oftare och dom blir bara kraftigare med tiden.

Idag har jag haft dom av och till hela kvällen, inte speciellt upplyftande men dock nödvändigt, tyvärr.


Nä ni, nu kom min älskade (blivande) man hem, han har varit och knullat Jannes sladdriga röv (eller så har dom bara druckigt öl och pratat om rövknullande). Hur som helst så ska vi spela nått spel på x-box som Tonny lånade av JanBanan, massa gamla arkadspel tydligen, sånt gillar jag. Dagens grejjer är alldeles för avancerade för mig. hehe..


Imorron blir det stranden så vi får se om jag smält bort eller om jag fortfarande kan raportera vidare när jag kommit hem.


Ps. Lägger in en bild på Kicki och mig från hennes födelsedagsfest, hon va lite på pickalurven och jag ser "aningens" rolig ut men jag tror aldrig att vi fastnat på samma kort förr så jag förevigar det nu genom att "go public"  *tsss* =P Ds.


PussåKram




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 2 december 2008 01:23

Nu funkar inte skiten...så irriterande. Jaja, nu fick jag användning för den här bloggen igen då.   Puss på er! ...

Av Emma - 24 november 2008 03:24

http://barbaemma.blogg.se/

Av Emma - 24 november 2008 03:21

*vinkar*   Hej då min gamla trogna blogg! Separationsångest javisst!! Haha, nä men det känns lite sorgligt, eller hur? :P Nya bloggen är dock lite mer personlig så det är lätt värt ett byte. Länk kommer i nästa inlägg. ...

Av Emma - 24 november 2008 01:42

Jag kämpar fortfarande på med bloggen fast jag borde sova. Det är ju så himla kul när man börjar lära sig, blir kanske inte så himla snyggt men det är oallafall lite roligare än den här tråkbloggen som ser lika dan ut vad man än gör.   Hittade iaf en...

Av Emma - 23 november 2008 23:19

Jag håller på att byta blogg, därav den dåliga uppdateringen. Försöker designa och grejja och det är inte alltid det lättaste kan jag ju säga. Återkommer med nya adressen så fort jag är klar.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards