Direktlänk till inlägg 6 oktober 2007

Dallrande ryggar, osmakliga pudelkärringar och Biltema.

Av Emma - 6 oktober 2007 12:35

Dagen har gått väääldigt dåligt.

Ska försöka sumera det hela lite..

När vi anländer till utställningsplatsen så är det knappt några där, skönt!

Vi går till vetrinärkontrollen och efter en snabb koll så får vi klartecken och sniglar in och hittar en väldigt bra plats precis brevid våran ring, vi går ut och röker och Tonny byter om eftersom han har fått den stora äran att vara "handler" idag. Lite skjorta, slips och finbyxor senare muttrar Tonny om varför man måste va finklädd, vi noterar också att det inte längre är ca. 10 personer på parkeringen längre utan att minst hälften av ca. 3000 har anlänt.

Vi skuttar in igen och Tonny börjar bli väldigt nervös, några hundar senare är det hans tur. Han grabbar tag i ett par smarriga hund-godisar och  slinker smidigt över bandet som omringar "ringen".

Allt ser jättefint ut och både Tonny och Devon sköter sig utmärkt, MEN...till min stora fasa ser jag att Devons ryggmuskler har tynat ännu mer sen sist och hans rygg är allt annat än så fast som den borde vara när han springer. Jag får väl skylla det hela på att han först var sjuk, och sen jag. Så hans träning har avstannat helt sen i början på augusti. Det hela slutar med en 2:a, jag var helt säker på en 1:a men det stöp som sagt på ryggen.

Så här står det i " kommentarerna":


"Mkt bra könspräglat huvud med korrekt bett. Bra hals och bröstkorg, stabil front. Stabil rygg som dock rullar något i rörelser. Bra ben och tassar, bra samlade rörelser. Kunde vara lättare, därav placeringen." 


Jag blev jättechockad och tvärsur, fast jag vet att domaren hade helt rätt och dessutom var medveten om att Devon tappat massor med muskler över ryggen i sommar. Jag samlade ihop mitt crew och våra prylar och störtade skitvrång därifrån, passade dessutom på att fördömma alla pudel-ägande tanter som svassar omkring utan BH, med tuttarna lååångt nedanför naveln, iförda sturörsjeans helt utan passform från 80-talet, t-shirts med pudeltryck, oranga kavajer från 1700 kallt och som pricken över i:et har dom en snittsig, färgglad magväska som är knäppt ovanför boobisarna för att hålla ovan nämnda på plats. Sen har dom osmakliga fanskapen dessutom smockat på dom stackars redan så fruktansvärt fula krull-hundarna  regnkläder och skor och allt annat fult dom kan tänkas matcha med sin egen osmakliga outfit. Helt klart värda min vrede! Fast jag höll den för mig själv dock.

Vi trängde oss ut därifrån och sätter fart hemmåt....trodde jag ja.

Min käre kusin Christoffer skulle då passa på att besöka Biltema, världens tråkigaste affär. Sagt och gjort,  vi åker dit och verkar stanna halva dan. Och självklart, som att dan inte redan var förstörd, så dök det upp massor med andra ärenden. När det var klart så bar det iväg tillbaka till pudeltanterna igen, vi skulle träffa nån till mitt stora förtret. Det gick rätt fort och snart bar det iväg till Birsta igen...jag, dum som jag är, kom på att jag ville ha en glass, problemet var bara att det var om möjligt ännu mer folk nu än för 30 min sen. Efter många om och men så fick vi våra surt fördärvade glassar och begav oss hem. 

Nu har vi äntligen kommit hem och jag bara måste gå och lägga mig!


Rullande dalmatiner-ryggar, fula pudel-ägare och Biltema väcker Surtanten till liv, tacka fan för att världen inte bara består av en massa utställande pudelkärringar.

Men nu blir det bingen för min del, sur eller ej, trött är jag iallafall!


pussåkram


 
 
linda

linda

7 oktober 2007 13:33

Ursäkta att jag skrattar åt ditt inlägg, ser mig dessa pudeltanter framför mig. HAha
Vilken syn,

http://bizzab.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 2 december 2008 01:23

Nu funkar inte skiten...så irriterande. Jaja, nu fick jag användning för den här bloggen igen då.   Puss på er! ...

Av Emma - 24 november 2008 03:24

http://barbaemma.blogg.se/

Av Emma - 24 november 2008 03:21

*vinkar*   Hej då min gamla trogna blogg! Separationsångest javisst!! Haha, nä men det känns lite sorgligt, eller hur? :P Nya bloggen är dock lite mer personlig så det är lätt värt ett byte. Länk kommer i nästa inlägg. ...

Av Emma - 24 november 2008 01:42

Jag kämpar fortfarande på med bloggen fast jag borde sova. Det är ju så himla kul när man börjar lära sig, blir kanske inte så himla snyggt men det är oallafall lite roligare än den här tråkbloggen som ser lika dan ut vad man än gör.   Hittade iaf en...

Av Emma - 23 november 2008 23:19

Jag håller på att byta blogg, därav den dåliga uppdateringen. Försöker designa och grejja och det är inte alltid det lättaste kan jag ju säga. Återkommer med nya adressen så fort jag är klar.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards