Alla inlägg under maj 2008

Av Emma - 4 maj 2008 16:32

Är så grymt imponerad av den här hästen, snacka om att kunna hoppa.

Synd bara att den hoppar över så mkt, förmodligen skiträdd om benen, eller bara väldigt oerfaren; kan man ju hoppas på.

Skulle vilja se den under ryttare.. 

Men i vilket fall som helst, GE MIG!!

Av Emma - 4 maj 2008 02:21

Idag har vi varit hos mamma och pappa hela dan, mamma är i Sundsvall på klass-återträff så jag roade Ellen lite och Tonny hjälpte pappa att lägga taket på lekstugan.

Lagade världens godaste lasange oxå, till och med Ellen tyckte om den, och det är ett topp-betyg kan jag lova! =P


Iaf så när Ellen var nattad och klar så kom Amanda och hämtade upp oss och vi drog hem till oss för att glo på film. Det blev Blades of glory..för 3:e gången. =)


Nu, äntligen har jag diskat upp det hemska diskberget som har glott på mig i flera dagar. Sweeet! *Nöjd med mig själv*


Nu lyssnar jag på gamla Magnus Uggla låtar, nostalgi.

För nån vecka sen hittade jag ett 15 år gammalt band med bland annat Magnus Uggla på, snacka om att man blir 8 år igen.

När nån fyllde år så var det ju givet med disco på den tiden, ni vet, popcorn, dricka, ballonger, bugg och tryckare. Haha...det var grejjer det!

Iaf så lyssnade vi alltid på Magnus Uggla, typ Fyra sekunder, Jånni balle, Dansar aldrig nykter och dom där gamla dängorna. Lyssnade lite på texterna nu, snacka om att det inte är barnvänliga grejjer det där. " Ja det tar fyra sekunder, innan klänningen faller. Ja på fyra sekunder går det i mina brallor..."

Fast vi lyssnade tydligen inte så värst mycket på texterna, vi var fullt upptagna med att bugga och leka ryska posten. =)

Bugga föresten, varför gjorde vi det? Vi hade lika gärna kunnat dansat tango. Undar om det var nån förälder som lite oskyldig planterade ett litet "bugg-frö" hos nån av oss eller om vi kom på det själva. Kanske inte den mest självklara dansen för små lågstadieungar annars.


Nog om Uggla och bugg.

Nu ska jag slita min älskade man ifrån tv-spelet för en tur med hundarna, börjar bli grymt trött så det är nog dags att skrutta sig ner sängen och mysa lite.


Måste bara påpeka att han är underbar, min kalaspuff!


PussåKram

Av Emma - 4 maj 2008 02:02

Haha..kärlek!

Av Emma - 3 maj 2008 23:07

Jaa, vad säger man? Karlar!

Av Emma - 2 maj 2008 19:50

Det här var en reklam för Rikskuponger.

Jag bara ÄLSKAR den här..haha, så Emma som det kan bli! 

Av Emma - 2 maj 2008 19:17

Är så grymt sugen på att åka till malmö under malmöfestivalen...

Problemet är bara att Tonny hatar malmöfestivalen och är väl inte vidare förtjust i malmö heller kanske...eller, bara om han får kolla på fotboll.

Sen så bara vägrar jag föda i malmö...det vore ju lite problematiskt om bebisen vill ut när vi är där. Känns som en vild chansning.

Sen så får man inte flyga i slutet av graviditeten heller...så då måste vi ta tåg och tänk om man får värkar på tåget?

Njä...får kanske vänta med malmö tills i januari, då ska vi ju ändå ner och gratta Henning. Får se vad som händer..

Hur som helst så bara måste jag till stockholm nånting i sommar, Tonny har ju aldrig varit på gröna lund så dit ska jag släpa med honom. Men då dyker det upp ett till problem, kan man åka massa karuseller när man är höggravid? Fan, snacka om att inte kunna göra ett skit när man är gravid. *muttrar*


Lill-tjejen där inne sparkar och lever om som tusan nu iaf, fast bara när Tonny inte är där och kan känna. =) Stackarn.

Jaja..funderar på att krypa ner i badet och bubbla lite.


Killemojs! 

Ovido - Quiz & Flashcards