Direktlänk till inlägg 12 november 2008

Dop

Av Emma - 12 november 2008 19:59

Den 8/11 08 döptes Nathalii i Säbrå kyrka.


Nathalii Nova Amanda Skafte


Fast jag planerat allt så bra och mamma gjorde nästan allt så blev det ändå stressigt. Otippat va? ;P

Nathalii blev hungrig när vi kom dit och dopet skulle börja om 5 min så det var bara att kasta på henne dopklänningen och skynda sig in. Tutten fick vara med under hela dopakten fast jag helst skulle lämnat den utanför. Menmen, vad gör man inte då.

Lilla fisen va ledsen och skrek och gnällde och sprattlade.

Jag blev stressad och Nathalii började svettas av allt sprattlande och därmed oxå jag.

Helst av allt ville jag bara säga åt alla att vänta i 5 min så att jag kunde springa in och amma henne, men det går ju inte.


Men annars så vara allt fint och Nana och Daniel läste upp varsin dikt, jättegulligt.

Amanda var duktig och läste en snutt och hällde upp vattnet.

Och efter att prästen hade hällt vatten på Nathaliis huvud så lyfte hon upp henne och sa högt och tydligt: "VÄLKOMMEN AMANDA!!"

Alla började skratta och hon harklade sig och sa lite snabbt : " Nää..ehh, oj Nathalii menade jag."

Hahaha..

Sen mumsade vi pastasallad och därefter tårta och öppnade presenter.

Vi fick verkligen superfina presenter, åtekommer med vad och av vem sedan.


Hur som helst så blev det ett fint dop och jag är glad att vi höll det så litet. Hade nog svårt att hinna med att prata med alla fast vi bara bjudit drygt 25 pers.

Nu är det iallafall avklarat och vi är väldigt nöjda.


=)


BILDER:

1: En supertrött Nathalii me Gudmor Amanda.

2: Fr.v Amanda, jag, Tonny, Nathalii och Prästen Gun.

3: En av dom fina tårtorna.

4: Pappa mumsar tårta.


Thats all folks... ;)

 
 
Emmasson

Emmasson

13 november 2008 08:56

aaaw , vad fina ni var ! : )

http://emmaeliz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 2 december 2008 01:23

Nu funkar inte skiten...så irriterande. Jaja, nu fick jag användning för den här bloggen igen då.   Puss på er! ...

Av Emma - 24 november 2008 03:24

http://barbaemma.blogg.se/

Av Emma - 24 november 2008 03:21

*vinkar*   Hej då min gamla trogna blogg! Separationsångest javisst!! Haha, nä men det känns lite sorgligt, eller hur? :P Nya bloggen är dock lite mer personlig så det är lätt värt ett byte. Länk kommer i nästa inlägg. ...

Av Emma - 24 november 2008 01:42

Jag kämpar fortfarande på med bloggen fast jag borde sova. Det är ju så himla kul när man börjar lära sig, blir kanske inte så himla snyggt men det är oallafall lite roligare än den här tråkbloggen som ser lika dan ut vad man än gör.   Hittade iaf en...

Av Emma - 23 november 2008 23:19

Jag håller på att byta blogg, därav den dåliga uppdateringen. Försöker designa och grejja och det är inte alltid det lättaste kan jag ju säga. Återkommer med nya adressen så fort jag är klar.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards