Alla inlägg den 16 november 2008

Av Emma - 16 november 2008 20:08

Nu är det fler tävlingar på gång; Therese lottar ut en bok på sin blogg. Allt ni behöver veta står här.


 

Den verkar vara riktigt rolig, så var med och tävla du också!!

Av Emma - 16 november 2008 20:00

Therese efterlyste inlägget om doppresenterna som jag utlovade förut (vilket jag helt glömt bort).

Iallafall så kommer dom här:

 

* Från hennes gudmor Amanda fick hon En ram i silver med både plats för foto och fot/handavtryck i lera.

* Från min farmor m. familj fick hon En  jättefin "vas" av tenn.

* Från hennes mormor och morfar fick hon Världens sötaste silverram med en krona på och även hennes namn ingraverat. Hon fick även mormors gamla armband som hon fick när hon döptes, ett jättesött med en fyrklöver på.

* Från henns moster fick hon En supergullig Kanin med klänning och rosett i "håret".

* Från hennes farmor och farfar fick hon Världens sötaste sparbössa av silver som ser ut som en liten vagn "a´la askungen" med rullbara hjul och en prinsessa på. Den är graverad med dopdatum och namn och är även fylld med pengar.

* Från hennes faster m.familj fick hon Ett halsband med hennes månadssten i och en Miranda bok + Miranda Nalle.

* Från hennes farbror m. familj fick hon En liten gosig hund och ett halsband i silver med ett N.

*  Från våra vänner Kicki och Anders fick hon Ett halsband i silver med ett Nalle-smycke och även en Willow Three-skulptur som hette Guardian Angel.

* Från min kusin Christoffer fick hon Ett rosa prinsess "matsett".

* Från min kusin Veronica m. familj fick hon Tummen skål och sked.

* Från min moster Kicki m. familj fick hon En supersöt ram som ser ut som en rosa fot.

* Från våra grannar fick hon Ett halsband med ett hjärta med en liten röd sten i.

* Och från oss har hon fått 2 stycken Nalle Puh tavlor, en Bukowski nalle och ett halsband i guld med ett hjärta där det står Nathalii.


Tror det var allt, om nån känner sig bortglömd så hojta gärna till!

Av Emma - 16 november 2008 18:49

Den här helgen har vi hunnit med en hel del ändå. I Fredags så var det ju middag hos  Emma och Fredrik. Vi lyckades efter många om och men ta oss dit i blötan, iförd Tonnys typ 6 storlekar förstora gummistövlar klampar jag in med Tonny och Nathalii i släptåg. Tonny var helt slut efter att slirat fram med vagnen igenom hela stan, för det var ju inte direkt plogat.

Dom hade för övrigt en väldigt speciell hiss, haha..lät som en gammal fiskebåt ungefär. Jaja, åter till saken..

Till middag blev det mumsig lasagne, en morotssallad och även kubad vattenmelon med fetaost. Det låter skitkonstigt men ack så gott det var!

Ska absolut göras här hemma nån gång!

Sen blev det lite Idolspanade och skitsnack.

Hur som helst så var det en supertrevlig kväll. Tack för det!


Sen så var det Lördagen då..

Vi sov halva dan och efter det så blev det städ för hela slanten.

Han iallafall göra en äppelkaka däremellan men annars så gjorde jag inte så mycket mer.

 Tonny stod för middagen, det blev baconrullad kycklingfilé m. strips och bea. Supergott och de e bara såå skönt att slippa laga mat.

Vi fick iallafall en massa gjort, bland annat så sorterade Tonny cd-skivorna; det tog 4 timmar. =O


Så idag gick vi upp i hyffsad tid och gick en prommis i det fina vädret. Vit fluffig snö så långt ögat når och strålande sol! Kan det bli bättre?

Sen blev det lite mer städ, tvätt och pyssel och nu vankas det Clintan, för det hann vi inte med igår. =)

 

Av Emma - 16 november 2008 18:24

Therese tipsade om en bra tävling i sin blogg.

Man kan bl.a vinna en ny dator vilket jag hemskt gärna vill ha så jag hakade lätt på.

Var med du också, mer info hittar du här.
Av Emma - 16 november 2008 00:06

Är inte färdig med städningen än. Blev en riktig storstädning idag, skönt. Ska städa toaletterna nu och sen är jag äntligen klar...för idag iallafall.

Det snöar iallafall för fullt ute och jag hoppas verkligen att det inte hinner bli slask innan imorgon, för då ska vi gå upp tidigt och gå en prommis med hundarna. Ska förbi mamma och låna Ellens gamla babypulka hade jag tänkt, Nathalii är fortfarande lite för liten för att åka men vi kan iallafall bädda ner henne i den när vi är ute på gården eller så och fixar. Lite roligare för henne när hon kan vara med och se och inte bara ligga i vagnen hela tiden.

Nä, nu ska jag städa klart så att vi kan mysa oss ner i soffan och kolla på dagens Clintan film innan klockan blir för mycket.

Jag bloggar mer imorron istället.

Hoppas ni har en trevlig kväll!


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards