Alla inlägg under november 2008

Av Emma - 20 november 2008 11:06

Igår flyttade Bam till sitt nya hem.

Det kändes lite jobbigt när han skulle åka men jag är helt säker på att vi gör rätt, både för oss, Devon och framförallt Bam.

Han har det säkert jättebra nu och röjjer för fullt med sin nya brud. =)

Det första Devon gjorde när Bam åkt var att gå och lägga sig och sova, typ som att "äntligen får man lite lugn och ro".

Han har varit så go och mysig både igår och idag. Och i morse när vi gick en långis så andvände jag för första gången sen han var valp ett helt vanligt halsband. Strypet har börjat gå sönder så jag tänkte att jag skulle prova med ett vanligt istället.

Han är iallafall underbar just nu och för första gången på många månader så älskar jag att vara hundägare. Det är så lugnt och skönt här och promenaderna blir ett nöje.

Igår så gick Tonny och la sig med Nathalii också gick jag sista rundan med Devon.

Det har jag inte heller gjort på år och dar.

Det var så mysigt, alldeles tyst och sådär kallt så det knäpper i träden och riktigt biter i kinderna, och Devon bara mös. Gick långsamt och sniffade och verkade njuta av att det bara var han och jag igen; precis som förut.


Jag älskar min fina "lilla" hund!!

Av Emma - 18 november 2008 22:43

Mina sötkorvar tar sig en eftermiddagstur.

Av Emma - 18 november 2008 22:36

Våran lilla groda som INTE ville träna nacken igår...


Av Emma - 18 november 2008 01:21

Måste dela med mig av min fina bad-tjej!

Hiihii, tänk om jag tyckte att det var lika kul att bada. Då skulle folk få nått att kolla på om jag gick på badhuset!

Charmtrollet!

Åhh så söt hon är, vill nästan äta upp henne!!

Av Emma - 18 november 2008 00:04

Nathalii har en pyjamas (fast den är urvuxen nu) med Flugsvampar på, och alltid när hon hade den på sig så "flög" Tonny omkring med henne i hela lägenheten och tjoade: "Masrooom Girl, Masroom girl...." (med väääldigt svenskt uttal)

Här har ni wonderbara svampflickan alldeles nykläckt:

 

Så när hon nu växte ur den så kände jag mig tvungen att hålla deras lilla tradition vi li; så jag köpte denna fulsnygga svampdress på HM härom dan. Fast den ser mer ut som en groddräkt tycker ja, ingen som har nått bra tips på söta svampkläder so Muschroom Girl can live on?

Sötgrodan vår! PUSS!

Av Emma - 17 november 2008 20:22

Vi gick ju en liten promenad allihopa i det fina vädret i söndags, tänkte slänga upp några bilder som vi tog då. Enjoy!


Mysigt att ligga nerbäddad i vagnen!

 Tonny med Devon och pulkan vi hämtade hos mamma som vi hoppas att Nathalii hinner inviga innan vintern är slut. (utanför min gamla låg/mellanstadieskola, Brännaskolan)


Solen har redan börjat gå ner, och klockan var väl ungefär 14:00.


Våran gård, täckt av snö! Härliga tider!!

Av Emma - 17 november 2008 20:09

När jag bloggar så brukar pärlan sitta i bilbarnstolen och skratta, det är mysers att sitta och spana in fina tidningar och böcker i bokhyllan.

Men efter en stund blir det lite tråkigt, då kan mamma sluta tycker jag!

Fast om man får favvotutten så kan man lika gärna slagga en stund, så får mamma skriva klart.

Våran pärla, du e så fin!!

Av Emma - 17 november 2008 19:53

Jag har ju sagt att vi funderar på att Bam ska få flytta till nån annan som har mer tid och ork.

Han kommer rätt mycket i skymundan här därför att Devon alltid, alltid ska ta plats och  vara i centrum.

Och eftersom Bam är liten och pluttig så är det han som förlorar den kampen. (eller egentligen alla kamper mellan dom två)

Iallafall så har det börjat skära sig lite emellan dom sen Nathalii kom och dom måste kämpa ännu mer för att stå i focus, Bam blir arg på Devon hela tiden och flyger på honom och biter honom överallt. Det brukar inte bry Devon speciellt mycket i vanliga fall men nu börjar han få nog och säger ifrån. Och eftersom han väger 45 kilo mer än Bam så har lilla Bam inte en chans.


I vilket fall som helst så har vi nu hittat den mest perfekta kvinnan i hela världen som ny matte till vår lilla Bam.

Hon är 60 år och förtidspensionerad, hon bor i ett radhus i Sundsvall och ägnar dagarna till att gå i skogen med sin Papillon-tik som är 7 månader.

Sen så sover lilla tjejen i sängen med matte, hon sitter även vid bordet och är med när det fikas m.m

Hon får husmanskost till middag och torrfoder dygnet runt, när hon än känner för det.

Med andra ord, han kommer bli rejält bortskämd och älskad.

Han kommer få en flickvän i samma storlek och han kommer aldrig, någonsin behöva sitta ensam hemma.

Jag är såå nöjd och det känns inte alls jobbigt att han ska flytta längre, han kommer få det så himla bra där, det är jag övertygad om!

Våran fina kille!! Vi kommer sakna dig!

Ovido - Quiz & Flashcards