Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Emma - 2 juni 2008 15:52

Bild 1: Mamma och Ellen är påväg bort mot vattenfallet.

Bild 2: Tonny fikar.

Bild 3: Barbamamma, v. 26 =)

Bild 4: Jag igen med gigantiska boobisar och gigantisk mage innehållande bebis. =) Notera mina inte så sexiga ( men dock väldigt bekväma för svullna gravidfötter) foppatofflor

Bild 5: Tonny är en linslus. Vi njuter av solnedgången och äter en mkt romantisk middag (bigboy haha)

Bild 6: Bam fick inge bigboy, bara ett ben. Men han verkar lika nöjd för det.

Bild 7: En av hästarna ligger och myser i solen.

Bild 8: Tonny har fotat på vattenfallet, inte så mkt vatten där just nu men fint ändå.  

Bild 9:  En annan kuse smaskar på saltstenen.

Bild 10: Devon tigger strips.

Bild 11:  Solnedgång vid nattviken.

Av Emma - 2 juni 2008 14:40

Vi ska ju flytta nu så jag ringde och gjorde en flyttanmälan för bredbandet.

I dagsläget betalar vi 320:-/ mån för 100 mbit, det är helt okej tycker jag.

Nu ska vi få äran att betala en flyttavgift på 500 spänn, sen så kommer vi inte längre ha 100 mbit utan upp till 24 mbit men ändå betala 349:-/mån. Vi ska alltså betala 30 spänn mer i månaden för mkt lägre hastighet. Och som om det inte vore nog, vi ska även få vänta i 5 veckor på att få helvetet inkopplat; men ändå snällt betala för skiten under den tiden. Kuksugarföretag!!


Funderar starkt på att byta till Telia och även skaffa tv därifrån. Vi blir ju utan tv  nu eftersom vi inte kommer kunna ta med comhem dit, lite surt.


I vilket fall...

Det var tivoli och marknad i helgen,var nere en sväng i fredags och käkade langos *mums*  träffade Emmasson och Jamjam, trevligt. Jamjam undrade om jag verkligen skulle bli tjockare, haha...det verkar som så va. Har ju 13 veckor kvar så det lär ju hända en hel del till. Ligger iaf fortfarande på -8 kilo, känns skönt. Vill fan inte gå upp nånting, nog för att det ser ut som att jag har gått upp massa kilon men det är inte det som räknas. =P

Trodde aldrig att jag skulle tillhöra dom som går ner i vikt under graviditeten, men ibland har man tur. Surrade med en tjej för några dagar sen, hon vägde väl runt 45-50 kilo innan grav, men under graviditeten gick hon upp 50 kilo; det är verkligen grymt mkt för en 9 månaders-period.

Ibland ler livet åt en! =)

Ett minus dock...mina boobisar växer!! =O

Nej bra säger jag bara!

Mina e ju som redan gigntiska så dom hade gärna kunnat få hålla sig där och inte hålla på och växa en massa.  Jäkla tuttar! Fast jag har iaf hellre för stora än sånna där små ärtor som vissa stackare springer runt med, det är iaf vad jag intalar mig jälv iaf. Det blir ju lite tungt och jobbigt för ryggen och det är dessutom svårt att hitta tröjor ibland för dom blir alltid för korta, men jag tycker ändå att det är mkt finare med stora grejjer än små pinaler. =)

Nog om det, vi var till Västanå i Lördags med mamma och Ellen. Det var grymt skönt.

Tonny har ju aldrig varit där heller så han var superförtjust, han klättrade upp en bit längs vattenfallet med mamma och doppade fötterna.

Sen fikade vi och tittade på hästarna och plaskade lite i bäcken, det var svinkallt. Knäppte en massa bilder också, lägger in några av dom sen.



Nä nu ska jag till stallet, tjing så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards