Direktlänk till inlägg 2 juni 2008

Jävla Bredbandsbolaget, langos, gigantiska bröst och Västanå!

Av Emma - 2 juni 2008 14:40

Vi ska ju flytta nu så jag ringde och gjorde en flyttanmälan för bredbandet.

I dagsläget betalar vi 320:-/ mån för 100 mbit, det är helt okej tycker jag.

Nu ska vi få äran att betala en flyttavgift på 500 spänn, sen så kommer vi inte längre ha 100 mbit utan upp till 24 mbit men ändå betala 349:-/mån. Vi ska alltså betala 30 spänn mer i månaden för mkt lägre hastighet. Och som om det inte vore nog, vi ska även få vänta i 5 veckor på att få helvetet inkopplat; men ändå snällt betala för skiten under den tiden. Kuksugarföretag!!


Funderar starkt på att byta till Telia och även skaffa tv därifrån. Vi blir ju utan tv  nu eftersom vi inte kommer kunna ta med comhem dit, lite surt.


I vilket fall...

Det var tivoli och marknad i helgen,var nere en sväng i fredags och käkade langos *mums*  träffade Emmasson och Jamjam, trevligt. Jamjam undrade om jag verkligen skulle bli tjockare, haha...det verkar som så va. Har ju 13 veckor kvar så det lär ju hända en hel del till. Ligger iaf fortfarande på -8 kilo, känns skönt. Vill fan inte gå upp nånting, nog för att det ser ut som att jag har gått upp massa kilon men det är inte det som räknas. =P

Trodde aldrig att jag skulle tillhöra dom som går ner i vikt under graviditeten, men ibland har man tur. Surrade med en tjej för några dagar sen, hon vägde väl runt 45-50 kilo innan grav, men under graviditeten gick hon upp 50 kilo; det är verkligen grymt mkt för en 9 månaders-period.

Ibland ler livet åt en! =)

Ett minus dock...mina boobisar växer!! =O

Nej bra säger jag bara!

Mina e ju som redan gigntiska så dom hade gärna kunnat få hålla sig där och inte hålla på och växa en massa.  Jäkla tuttar! Fast jag har iaf hellre för stora än sånna där små ärtor som vissa stackare springer runt med, det är iaf vad jag intalar mig jälv iaf. Det blir ju lite tungt och jobbigt för ryggen och det är dessutom svårt att hitta tröjor ibland för dom blir alltid för korta, men jag tycker ändå att det är mkt finare med stora grejjer än små pinaler. =)

Nog om det, vi var till Västanå i Lördags med mamma och Ellen. Det var grymt skönt.

Tonny har ju aldrig varit där heller så han var superförtjust, han klättrade upp en bit längs vattenfallet med mamma och doppade fötterna.

Sen fikade vi och tittade på hästarna och plaskade lite i bäcken, det var svinkallt. Knäppte en massa bilder också, lägger in några av dom sen.



Nä nu ska jag till stallet, tjing så länge!

 
 
Ingen bild

Magnus

18 november 2008 17:33

Har haft BBB något år eller två nu, och allt fungerade bra tills det nya modemet gick sönder. Det var bara början på problemen och de är inte slut.

Alla vars modem gått sönder har fått dessa utbytta mot begagnade utbytesmodem. Vi är inne på vårt 4:e eller 5:e på ca 4 månader. Förra gången blev vi lovade ett helt nytt då vi haft “sådan otur” med de begagnade. Vi fick inte ett nytt utan ett begagnat igen. Vi har problem med det här också. Alla modem vi fått har haft olika fel, och alla kablar är utbytta, så felet ligger inte någon annanstans än i modemen. Ett modem stod bara och blinkade, i ett annat låg hela innanmätet löst…

Senast blev jag ombedd att testa att köra direkt via modemet och inte via routern, då han på supporten misstänkte att det är något fel på routern som stör ut modemet. Konstigt att vi inte haft det här problemet med de tidigare modemen då. Kollade och konstaterade att felet kvarstår, det är alltså inte routern som stör. Ringde tillbaka och sa att felet kvarstår vilket då borde bevisa en gång för alla att modemet är kass. Vad ber mig supportsnubben att göra då? Jo, att plugga in strömförsörjningen till modemet i ett annat vägguttag, för att se om det nuvarande kanske skickar ut för hög eller för låg spänning!!! Men va faan, är de helt korkade eller tror de att vi kunder är det? Om det vore fel på vårt vägguttag borde väl vi haft det här problemet också på tidigare modem?

Att det fungerar utmärkt med modem av andra fabrikat som jag lånat av vänner och bekanta, eller med modem av samma fabrikat fast utan telefonstödet (då vi ringer med BBB också) bevisar väl ytterligare att deras begagnade utbytesmodem är skit, och att vårt nuvarande modem är kass?

Jag har nu gett dem en absolut sista chans att skicka ett helt nytt modem. Tar de inte den chansen byter vi bredbandsleverantör och telefonoperatör med en gång. Jag har redan kollat upp vilka alternativ vi har, och bestämt mig för vilka leverantörer vi ska ta, och vilka abonnemang. Jag är redo att trycka på knappen, om inte BBB försöker behålla oss som kund.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 2 december 2008 01:23

Nu funkar inte skiten...så irriterande. Jaja, nu fick jag användning för den här bloggen igen då.   Puss på er! ...

Av Emma - 24 november 2008 03:24

http://barbaemma.blogg.se/

Av Emma - 24 november 2008 03:21

*vinkar*   Hej då min gamla trogna blogg! Separationsångest javisst!! Haha, nä men det känns lite sorgligt, eller hur? :P Nya bloggen är dock lite mer personlig så det är lätt värt ett byte. Länk kommer i nästa inlägg. ...

Av Emma - 24 november 2008 01:42

Jag kämpar fortfarande på med bloggen fast jag borde sova. Det är ju så himla kul när man börjar lära sig, blir kanske inte så himla snyggt men det är oallafall lite roligare än den här tråkbloggen som ser lika dan ut vad man än gör.   Hittade iaf en...

Av Emma - 23 november 2008 23:19

Jag håller på att byta blogg, därav den dåliga uppdateringen. Försöker designa och grejja och det är inte alltid det lättaste kan jag ju säga. Återkommer med nya adressen så fort jag är klar.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards