Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Emma - 12 augusti 2008 15:17

Hittade inga bilder med just den kombinationen men lägger in en helt i denim och en med offwhite topp och mörkgrå bas. Kommer väl vara ganska lik den bilden med offwhite topp.


Se och njut gott folk! 

Av Emma - 12 augusti 2008 12:32

Det har löst sig!

Tack kära, kära Malmö!!

Jag ringde alltså till Bonti igen, och i Sthlm har dom enbart denim inne vilket jag inte är så inne på, känns så tråkigt.

Men på bonti i Malmö hade dom alltså enbart denim bas men flera andra färger till toppdelen. Däribland fanns offwhite, viket jag ändå tänkt köpa till sommaren och vilket passar grymt bra ihop med denim.

Steken är fixad!

Sen så beställer jag med en brun bas och ett rosa topptyg och dessutom en brun åkpåse så får jag dom när dom kommit in. Känns som en toppenlösning!


Gott folk! Jag är lycklig!!


 Tack Bonti, tack Malmö, tack trevliga tjejen på telefon.


Wohooo! 

Av Emma - 12 augusti 2008 11:57

Ännu en ny dag och jag har redan ägnat ungefär en timme till att bråka med Bugaboo-problemet. Så jävla irriterad!! Vill ha min vagn nu, inte om 12 veckor. =(

 Nä..ska ringa ett sista samtal nu innan jag ger upp och beställer en vagn med sunkig väntetid.


Håll tummarna! 

Av Emma - 12 augusti 2008 01:17

1. Tre namn jag lyssnar till?
Emma, Lillfot och Älskling.

2. Någonting jag tycker om med mig själv?
Jag är en glad skit. =D
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv?
Är lat.
4. Detta är jag rädd för?
Att mista dom jag älskar.

5. Tre saker jag vill ha varje dag?
Kärlek, mat och sällskap.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra? (Inte kan eller inte vill?)
Inte kan: Jag kan inte vara passiv när Tonny lagar mat (han gör ju fel hela tiden), prata kinesiska, sova på mage. (just nu iaf)

Inte vill: Vara i samma rum som en äckel-mal, umgås med vissa människor, föda utan Tonny, helt ensam.
7. Detta tycker jag om att göra?
Umgås med familj och vänner, ligga i sängen en hel dag och prata skit med Tonny, rida, träna med Devon (fast bara då det går bra), läsa, shoppa, resa m.m m.m m.m
8. Detta vill jag göra just nu?
Sprätta en iskall cola light, krypa ner i sängen med Tonny och slå på en bra film.
9. Bästa känslan?
Kärlek! (Känner mig sådär töntigt romantisk idag)
10. Värsta känslan?
Ångest eller hjälplöshet.

11. Egenskap jag gärna vill att min partner har?
Snäll, omtänksam, lagomt barnslig och pålitlig.

12. Är jag kär just nu?
Hell Yeah!! I min RabarberSkurk!

13. Jag vill gifta mig?
Absolut, inom en snar framtid.

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör?
Bli äckligt rik, öppna mitt eget företag, skaffa mitt drömhus, resa till alla ställen jag någonsin drömt om att besöka och spendera massor med tid med dom jag älskar.

15. Min käraste ägodel?
Jag vill gärna säga Devon för trots allt så äger jag ju honom men det känns inte rätt för han är ju en levande varelse, så då måste jag säga min underbart vackra förlovningsring!
16. Något jag vill ha i present:
Ohhh....det var en läcker fråga! *harklar mig* En häst, ett hus, några miljarder, en bil eller 2, en massa jävla kläder men framförallt skor och underbara väskor. Diamanter, smycken, sillicontuttar, restaurangbesök, böcker, bio, filmer, fler hästar, en städerska, en personlig assistent m.m m.m m.m m.m m.m
17. Detta har jag på mig just nu?
Haha...fan att just den frågan skulle komma upp. Tonnys gamla fruktansvärt trasiga Cypress hill t-shirt (eller linne för han har klippt av ärmarna) och ett par svarta pyjamas-byxor.

18. Favoritkläder?
Det vettefan, beror ju på om man menar favorit i den bemärkelsen att dom ska va snygga eller sköna.

Snygga: Förmodligen min blåa, korta jeanskjol, mitt nya långa rosa linne och min nya bruna kofta. (synd bara att jag inte får på mig kjolen nu under dom sista veckorna av graviditeten.)

Sköna: Mina svarta Nike mjukisar och förmodligen min svarta Dragon-hoodie.

19. Favoritdjur?
Hästar, tätt följt av hundar.
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest?
Det där är ju väldigt svårt, har varit väldigt inne på punk i många år men nu lyssnar jag på fruktansvärt olika musik, allt från rock till pop eller punk.

21. Favoritlåt just nu?
Samma som alltid: Motörheads grymma låt I don´t belive a word.

22. Roligaste ämne i skolan?
I låg och mellanstadiet var det idrott. I högstadiet hemkunskap och på gymnasiet matlagningskunskap och bakning.

23.Tråkigaste ämne i skolan?
Matte.
23. Stjärntecken?
Lejon

24. En bok jag gillar?
Stieg Larssons triologi om millenium.
25. En film jag älskar?
Edward Scissorhands
26. Favorit tv-program?
Kollar inte så mkt på tv, men måste nog säga 2 & ½ men.

27. Favoritdoft?
Min underbara parfym Gucci Envy me.
28. Detta äter jag gärna?
Tacos, pasta.
29. Dricker helst?
Cola light
30. Favoritgodis?
Polly och salta S
31. Hit vill jag gärna åka på semester?
Karibien.
32. Färg på mina ögon?
Blå.

33. Min längd?
162 cm
34. Jag tror på:
Kärlek
35. Jag spelar?
Inte alls
36. Person jag beundrar?
Mig själv
37. Så här bor jag?
4½:a i Härnösand.
38. Antal döda krukväxter i hemmet?
Nada!
39. Det här tänder mig?
Tonny.
40. Det här gör mig avtänd?
När lille bus i magen sparkar så försvinner lusten fortare än en gris blinkar. 41. Favoritfärg?
Olika, svart, röd och rosa beroende i vilket samanhang. Men överlag så blir det rosa.

42. Favoritcitat?
Nä nu blommar falukorven! (Emma Andersson)

43. En hemlighet jag vet?
Om jag sa det så skulle det ju inte var hemligt längre. ;P
44. Bästa present jag fått?
Måste vara Bam.

45. Senast köpta skiva?
Oj, jag köper mest skivor till Tonny men sist jag köpte till mig själv tror jag att jag köpte nån Blink skiva.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är?
Brösten, ögonen, leendet och näsan.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Brösten (ibland är dom mest ivägen)
48. Udda förmåga/egenskap:
Har en viss förmåga att försvinna in i även dom sämsta tv-program, det tar bara 1 sec i snitt innan jag är fast och då är jag heeelt okontaktbar.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En panter. *grrrrrr* ;)

50. Vad lyssnar du på just nu?
Datorns surrande.
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Handlat, lagat mat, gått med hundarna ett flertal gånger, suttit i telefon och försökt få tag på en bugaboovagn i flera timmar, varit barnvakt, saknat Tonny och datanördat.
52. Var är dina föräldrar födda?
Oj...Pappa uppväxt i Bollstabruk och mamma i Söråker, sen om dom är födda där vet jag inte.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn:
Rayman.
54. Vilken är din favoritrestaurang?
Pinoccio måste jag nog säga..haha
55.När badade du i en pool senast?
När Emma och jag var på Kos tror jag..
56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Japp...eller? Det måste jag väl ha varit? Minnet sviker.
57. Hur många barn vill du ha?
2 kanske 3
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Techno.

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Japp.
60. Vad har du för TV-kanaler?
Just nu bara 1:an, 2:an och 4:an. Har inte hunnit skaffa nån box sen flytten.
61. Har du åkt moped någon gång?
Japp.
62. Har du busringt någon gång?
Haha, vem har INTE busringt??
63. Har du fått felparkeringsböter?
Näpp, har som varken bil eller körkort så det vore imponerande av mig att ha lyckats med det.
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Njäää...har väl inte något supersug efter det direkt.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Grekland, är inte så värst berest utanför Sverige. =)
66. Har du en egen trädgård?
Nja, eller vi delar 4 hushåll på den.

67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?
Simpsons.
68. Kan du alla orden i nationalsången?
Skamligt, men nej..det kan jag inte.
69. Badkar eller duschkabin?
Dusch tack.
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Narnia, Prins Caspian.

71. Favoritpizza?
Vegetarisk med tonfisk och kebabdressing. Låter konstigt men det är sjukt gott. =)
72. Chips eller popcorn?
Godis.
73. Vilken färg på läppstift använder du?
Använder inte läppstift. 74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Ehhh? Borde jag det eller?
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nope.
76. Apelsin- eller äppeljuice?
Apelsin.
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Mamma och Ellen, vi åt lunch på IKEA. Köttbullar med pot och brunsås. haha, romantiskt va?
78. Favoritchoklad?
Åre chokladfabriks vita choklad med nötter i. *dregglar*

79. När röstade du senast?
I senaste valet.

80. När åt du en hemodlad tomat sist?
Kommer inte ihåg.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Ja, massor. 82. Är du bra på matlagning?
Men hallå!! =) Jag e ju faktiskt utbildad kock så om jag inte vore det skulle jag skämmas.
83. Klarar du att tanka själv?
Okej? Finns det nån som inte kan tanka själv? Klart jag kan tanka!
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv?
Nix.
85. Pepsi eller Coca Cola?
Coca cola light
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Nja, kock-kläder är väl en sorts uniform kan man väl säga.
87. Vad var det senaste du handlade?
Mjölk. =)
88. Har du kräkts offentligt?
Ja tyvärr har jag nog det, på fyllan.

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Eftersom jag redan har hittat den sanna kärleken så nöjer jag mig med att bli miljardär.
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Absolut!
91. Har du ringt något betalnummer?
Ja om sån där röstning på tv räknas.

92. Kan man vara vän med sitt ex?
Ja, fast det funkar inte så himla bra har jag märkt.

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Mamma när hon fått Ellen.

94. Hade du mycket hår som liten bebis?
Njää.

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Har nog telia telesvar.

96. Vad har du i din väska?
Allt möjligt, halva lägenheten enligt Tonny.
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Pussar Tonny gonatt, släcker lampan, väntar några minuter...sen börjar jag prata; och då finns det inget stopp på mig. =)

98. Vad är du tacksam för idag?
Att Tonny tog VUAB så att jag slapp släpa iväg min stora mage och mina svullna, ämma fötter hela vägen dit. Tack hjärtat!
99. Var hittade du den här listan?
FL hos en annan bloggare.
100. Har du varit ärlig när du besvarat frågorna?
Ja tyvärr. =) Kanske inte är så himla romantiska svar men det blir som lite roligare då.

Ovido - Quiz & Flashcards