Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Emma - 22 augusti 2008 22:39



1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 -vad står det där?
räknar ut fem matteböcker i veckan, så har man min klass.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Bokhylla

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Jönssonligan

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
23 typ

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Absolut ingenting

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Var på stan med Tonny tidigare idag.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Alla bloggar jag måste hänga med i! =)

8. Vad har du på dig?
Mjukisar och t-shirt.

9. Drömde du något inatt? I så fall -vad?
Oj..drömmer så mkt konstigt så det går knappt att återberätta.

10. När skrattade du senast?
Idag

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Magnetanslagstavla, en tavla med kakmonstret och sånna där klämmor som man sätter fast papper med, ink papper. (Har inte fixat iordning det här rummet ännu sedan flytten.)

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Njä..det skulle vara Dimebag då, han är inte riktigt normal. =P

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Jovars, bra tidsfördriv.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Jönssonligan

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Allt jag någonsin velat ha.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Öhh...jag ser inte mina fötter längre. =D

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Det var nästan omöjligt att svara på. =)

18. Tycker du om att dansa?
Japp, ibland.

19. George Bush?
Skit.

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Natalii & Theo tror jag (vi)

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Japp

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
-Du va tammefan de finaste jag sett sen jag konfirmerade mig!

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågaorna?

Emma Andersson, Anna Hasselblad, Tina Källman & Malin Nordlöf.

Av Emma - 22 augusti 2008 22:19

Vi pös ju iväg på stan ett tag tidigare idag, det var skönt att få komma ut en sväng och Tonny hittade en hel del grejjer som han önskade sig. Så nu får jag det jag gör på Måndag morron, drygt att han ska fylla år den 25:e; han hade väl kunnat fylla år den 24:e ist så man hinner ut å handla lite innan. =)

Sen när vi kom hem var jag suraste kärringen i stan, helt utan anledning. Dom sista veckorna har jag varit som världens hormonbomb, så fruktansvärt grinig för lite och ingenting. Jag har ju varit ganska normal (om man bortser från att jag varit väldigt disträ och glömsk) under hela graviditeten men nu är jag extremt hormonstinn. Och självklart..så är allt Tonnys fel, precis allt!

Tycker synd om honom när han kör slut på sig själv för att hålla mig nöjd och glad också är jag bara sur och elak tillbaks. Fy på mig!


Nä men faktiskt så känner jag mig rätt så less på att vara gravid just nu, jag orkar inte med mig själv utan tappar humöret hela tiden, jag kan knappt gå nånstans utan att få grymt ont i rygg, höfter, fogar m.m Jag kan inte ha några kläder typ så jag har hela tiden samma (nästan), jag svettas, jag kan inte ha mina skor, jag kan inte sova, jag måste kissa 1 miljon gånger per dygn, jag kan inte andas eftersom att min bebis envisas med att ligga och pressa med fötterna upp mot lungorna, det känns som att jag har ett huvud påväg ut mellan bena minst halva tiden av dygnet eftersom hon trycker på så mycket (ej trevlig känsla) m.m


Jag är en fånge i min egen kropp!


Skönt att det inte är så lång tid kvar nu, vill mkt hellre ha en mjölkspya på tröjjan än en spark mot revbenen/lungorna. =)


Nu ska vi visst kolla på Sunes Sommar, Tonny har aldrig sett den förut. (Den du Emmasson)


Kramar


På bilden: Risiga, trötta kommitén påväg ner på stan.

Av Emma - 22 augusti 2008 15:26

Äntligen Fredag! =)

Kanske inte så mkt att hurra för eftersom Tonny varit hemma hela veckan ändå. Ikväll ska vi förhoppningsvis börja måla om iallafall, eller Tonny ska sätta upp väv och måla taket och jag ska måla skötbordet och skåpluckorna. Kommer bli såååå fint!

Nä nu ska vi gå ner på stan en sväng tror jag, blev bara sugen på det helt plötsligt. Längesen jag var på stan nu, har knappt varit där en enda gång sen vi flyttade. 


Höres sen. Tjing! 

Av Emma - 22 augusti 2008 03:26

Var hos barnmorskan idag och nu har hon äntligen fixerat sig. Ett snäpp närmare förlossningen känns det som. Skönt! =)

Annars var allt bra förutom att jag har gått upp 3.1 kilo på 2 veckor, (vilket iofs inte är så farligt eftersom jag då bara gått upp 4 kilo totalt under graviditeten och en normal graviditet beräknas "väga" ca. 14 kilo med extra blod, moderkaka, bäbis m.m) Men hur som helst så trodde barnmorskan att det berodde på att jag samlat så mkt vätska, kan inte ens ha mina egna strumpor längre utan får ta Tonnys eftersom mina sitter för hårt åt på mina svullna klumpar till fötter. =)


I övrigt så har både jag och Tonny känt oss extremt sega dom senaste dagarna så jag har inte orkat blogga något, bara legat på soffan och kollat på Beck-filmer.

I morgon ska vi börja måla i alkoven som är garderob/skötrum. Ska bli skönt att få fräscht och fint innan bäbisen kommer.


Nä nu är det dags att kinesa, sweet dreams!


Natti! 

Ovido - Quiz & Flashcards