Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Emma - 14 augusti 2008 16:00

Har nu ägnat nästan hela dagen till att försöka mig på att sköta föräldrapenningen från deras hemsida. Mitt huvud är nu fyllt med siffergröt och lagmos.

Varför inte bara säga vad som gäller och hur man gör istället för att linda in allt i en enda stor boll?

Hur som helst så är steken fixad och det är bara att hoppas på snabba puckar, för vi vet ju alla att försäkringskassan kan va jääävligt seg.


Nu ska jag iaf ta en sväng med hundarna och sen börja med maten.


Kram 

Av Emma - 14 augusti 2008 11:19

Emma Andersson klev heroiskt in och bestämde åt mig. (jag är en velpotta)

Jag ska ha en Bugaboo Cameleon med mörkgrå bas, rosa kanvastopp, brun bugaboo åkpåse och en brun skip hop skötväska!

Så fruktansvärt skönt att ha det avklarat.

Pappa ska till Umeå nästa vecka nån gång i jobbet och svänger då in på babyproffsen och hämtar vagnen.

Äntligen är det avklarat 

Har varit så mycket strul med den här vagnen fram och tillbaka så jag började tro att jag aldrig skulle få nån bugaboo.


Nä, gott folk; nu ska jag ta tag i dagen. 

Av Emma - 14 augusti 2008 11:14

Så.. vad tycker ni nu då? 



Av Emma - 14 augusti 2008 10:25

Ni sitter jag här igen och bråkar med Bugaboo, börjar bli fruktansvärt less kan jag ju säga.

Blev strul när vi skulle beställa från Bonti och jag har inte riktigt tålamod att hålla på å tjaffsa med det just nu. Hur som helst så visade det sig att Babyproffsen i Umeå  hade 2 vagnar inne den ena med blå bas och det vill vi ju inte ha, eller hur? =) Den andra hade grå bas (ser svart ut) och det är kanske lite tråkigt men det funkar ju till precis allt, neutralt och så.

Toppklädslar fanns i lite olika färger, dom intressanta var Brun, Rosa och Offwhite.

Frågan är nu, vad ska jag slå till på? Jag älskar ju brunt och kommer ha en brun skötväska och en brun åkpåse men det känns som att vagnen blir så mörk och tråkig.

Rosa topp är ju snyggt men av nån anledning så har jag fastnat för offwhite.

Damn it, hjälp mig gott folk!


Lägger upp ett nytt inlägg med bilder...igen. =) Så att ni ka se alternativen.


Av Emma - 14 augusti 2008 01:40

Skulle eg ha bloggat när jag kom hem från Brista men jag fick mucho ont i magen så det blev film med Tonny istället. Han är så duktig, pga att jag blev dålig så tog han hand om både hundarna, matlagningen, tvätten och handlingen. *tack hjärtat, du är guld värd*

Inte för att han inte brukar hjälpa till men det var meningen att jag skulle göra det där idag, han har ju jobbat hela dagen medans jag bara har smugit omkring i min egna lilla värld.

Hur som helst, jag återkommer imorron.


Natti 

Ovido - Quiz & Flashcards