Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av Emma - 5 augusti 2008 01:08

Jag har blivit utmanad av Emmasson.

Regler:
Svara på alla frågor. Skicka vidare utmaningen till sex andra bloggare. När du postat dina svar, berätta för den som utmanade dig.


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag:
Är ju väldigt slut på dagen nu så jag slår till på morgondagens to-do-lista istället.

1. Gå en långis med hundarna
2. Städa
3. Kolla om det är ledigt i tvättstugan och isof tvätta.
4. Laga mat. 

5. Jobba.


Vad gjorde du för tio år sedan?
Var 13 år och en böld i röven. =) Tror ganska bestämt att jag var på polarcupen och spelade massor med fotboll, spanade på killar, och åkte karuseller. =) Om jag inte har helt fel så var vi i Tallnäset en hel del också. (Sanna Hallners stuga, guud så roligt vi hade där.)



Ställen du bott på?
I Härnösand har jag bott på Theodorhellmansvägen tills jag skulle fylla 3 då vi flyttade till huset på Kiörningsgatan där jag bodde tills jag skulle fylla 19 och flyttade hemifrån, jag flyttade in hos Kicki på Ängsvägen där vi levde rövare och festade som galningar. Sen flyttade jag till Näset i Matfors och jobbade i ett halvår, när jag var totalt utsliten där =) så flyttade jag tillbaka till Härnösand till Östanbäcken, där bodde jag cirka ett år och dom sista 3 månaderna bodde Tonny oxå där. Sen skaffade vi våran första gemensamma lägenhet, en 3:a på Köpmangatan där vi blev kvar i 2 år.

Nu bor vi då alltså i en 4 ½:a på Allévägen i Härnösand och här tänker vi bli kvar dom närmsta åren tills det är dags att skaffa hus.

Blev rätt långt det där men man måste ju få med allt. =)


Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

1.Bygga mitt drömhus med stall å grejjer.

2. Öppna mitt företag, som saknar kapitaaaaal. =)

3. Shoppa allt som jag någonsin velat ha och lite till, typ bilar, lägenheter, kläder, skivor m.m.m.m.m.m.m

4. Köpa hästar och bege mig ut och tävla och träna som en galning.

5. Köpa massor med fina presenter till mina nära och kära.




Läser inga andra bloggar än Emmassons och Annas så jag får inte ihop 6 bloggare. =/

Utmaningen går nu vidare till: Anna, Tina och Thea.
Av Emma - 5 augusti 2008 00:47

Först och främst; GRATTIS TILL MIG!! Jag är nu hela 23 år gammal och börjar sakta närma mig pension...nä..inte riktigt. =) Jaja, den 30/7 fyllde jag iallafall 23 och dagen firades med släkt och vänner här hemma. Väktes med frukost på sängen och massor med paket av Tonny. Sen ploppade det upp den ena människan efter den andre, nått jag inte hade räknat med; en trevlig överaskning med andra ord. =) Jag fick massor med fina presenter och trevligt sällskap.

På kvällen grillade jag och Tonny och det var skönt att få sätta sig ner och pusta ut i lugn och ro. Vi gjorde potatis gratäng och helgrillade vitlöksmarinerad fläskfilé, till det åt vi vitlöksbröd och en ruccola sallad med tomat, rödlök och vitlökspeppar (rekomenderas starkt). Det blev sådär fruktansvärt perfekt och jag har aldrig ätit ett godare kött, tack Tonny! *pussa* såg nu att det var en himmlarns massa vitlök men det var iaf en 10 poängare.

Sen spelade vi Rayman som galningar på datorn, jag fick 3 Raymanspel av Tonny på morgonen och hade längtat hela dagen efter att få spela. =) (Älskar Rayman)

Det var en superfin dag och jag är väldigt nöjd!

Tack allihopa för alla fina presenter och för att ni kom ojch förgyllde min dag.

Och alla ni som skickade sms, sorry att jag inte svarade men jag har tomt på cash på mobilen och var lite för upptagen för att ringa. Tack iaf!


 Sen så har Amanda flyttat in i sin nya fina lägenhet i helgen, grattis till dig Manda. Du gjorde ett riktigt kap!


Hmm...vet inte riktigt vad med vi gjort, tagit det väldigt lungt, kollat på film, läst massor (fick sista boken ur Stig Larssons triologi av Tonny, den är grymt bra och väääldigt beroendeframkallande) och allmänt bara njutit av ledigheten. Nu har Tonny dock börjat jobba igen men om bara 2 veckor har han semester igen, längtar redan. =)


Sen så är det bara 36 dagar kvar till beräknad förlossning, känns spännande, nervöst och vi längtar som tusan!

Våran lilla fis...känns lite läskigt att hon ska flytta ut från min mage, har ju blivit van att ha henne där nu.

=)


Nä..kommer inte på något mer att skriva.


Tjing! 

Ovido - Quiz & Flashcards