Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av Emma - 30 augusti 2008 18:21

Vi klev upp tidigt för en gångs skull för Tonny skulle iväg och segla med pappa, Hemsön runt, Tonnys absolut första tävling.

Dom var borta hela dagen och en trött och sliten Tonny kom hem med ett stort leende på läpparna och ett silverpris i näven. Det hade alltså gått ganska bra och Tonny var väldigt glad över att ha fått följt med.

Medans dom var borta så var Ellen hos mig eftersom mamma var på sjukhuset med Anna för att göra ett VUL för att se om bebisen mådde bra där innen i magen, vilket h*n gjorde. =)

Anna är förresten beräknad den 15:e mars, ska bli så roligt med en till bebis i familjen.

Ellen och jag tog en tur ned på stan och köpte varsin munk och spanade lite på marknaden (och det såg väl ut som alltid, inget nytt)

Egentligen ville jag ha langos men det var en gryyymt lång kö och jag hade så ont i fogarna så jag var tvungen att börja pinna hemmåt om jag inte skulle bli sittande på stan hela natten.

Var iallafall skönt med en promenad och att få lite sol på sig.

Sen när mamma hämtat Ellen så la vi oss och sov en liten stund innan vi skulle iväg och äta med Amanda, fruktansvärt skönt och väl behövligt.

Men när Amanda kom så var Tonny för trött och mådde dessutom inge bra så jag och Amanda for iväg själva.

Det blev en tur  till stallet där vi släppte hundarna och tog in hästarna och nattade dom. Och därmed invigde Devon och Bam Connys nya, fina, rena bil. =) Stackars Conny hade nyss städat ur den och gjort den fin, så kommer jag med mina smutsgrisar; Devon dregglar och hårar och Bam trycker nosen mot rutorna så att det blir fullt med nosavtryck överallt. *hehee*

Iallafall så begav vi oss mot Pinocchio för en romantisk middag för två, haha.

Nä men lite veg. respektive kebabrulle blev det iallafall och det var gryyymt gott.

Sen köpte vi med en pizza till Tonny ifall att han skulle vakna senare.

Amanda hängde kvar ett tag i väntan på att Conny skulle komma hem så hon följde med mig ut en sväng med hundarna. (Tack!)

Sen väckte jag Tonny och han hade tydligen vaknat precis när vi åkte och varit jättehungrig så han blev väldigt nöjd över pizzan.

Sen låg vi i sängen och kollade på The Rock och myste ett tag innan vi somnade helt utmattade.

Ovido - Quiz & Flashcards